کارهایی که در فرهنگ آلمانی نامناسب هستند

کارهایی که در فرهنگ آلمانی نامناسب هستند

کارهایی که در فرهنگ آلمانی نامناسب هستند

زندگی کردن سر و صدا ایجاد می کند. همه جای دنیا به همین شکل است و همینطور در آلمان. ولی در آلمان سر و صدا زمان مشخص خودش را دارد. در صورتی که بین ساعت 10 شب تا 7 صبح، حدود ساعت ناهار، یکشنبه ها و یا تعطیلات رسمی سر و صدای زیادی ایجاد کنید مثلا چمن زنی کنید، از دریل استفاده کنید، یا تمرین موسیقی بکنید بسیار بد نام خواهید شد. فقط یک استثنا برای این موضوع وجود دارد: سر و صدای کودکان کاملا از نظر اجتماعی پذیرفته شده است.

رفتارهایی که ممکن است در برخی کشورهای جهان از جمله ایران عادی باشند یا خیلی زشت نباشند احتمال دارد که در کشوری دیگر مثل آلمان بسیار نامناسب تلقی می شوند. پس اگر تصمیم دارید که به آلمان سفر کنید یا اینکه قصد مهاجرت به این کشور را دارید حواستان باشد که کارهای زیر را انجام ندهید.

وقت نشناسی در فرهنگ آلمان

یک ضرب المثل قدیمی آلمانی می گوید: 5 دقیقه زودتر از موعد وقت شناسی یک آلمانی است. مهلت ها، قرارهای ملاقات و برنامه ها و حتی تاریخ ها در آلمان مثل یک سوگند بزرگ هستند. دیر کردن مثل نقض یک قرار داد است، مگر اینکه بهانه خیلی خوبی برای آن داشته باشید. البته در صورتی که از قبل اطلاع رسانی کنید بیشتر مردم مشکلی با این موضوع ندارند. پس به هیچ وجه برای هیچ کاری دیر نکنید. 
سر و صدا کردن در فرهنگ آلمان

زندگی کردن سر و صدا ایجاد می کند. همه جای دنیا به همین شکل است و همینطور در آلمان. ولی در آلمان سر و صدا زمان مشخص خودش را دارد. در صورتی که بین ساعت 10 شب تا 7 صبح، حدود ساعت ناهار، یکشنبه ها و یا تعطیلات رسمی سر و صدای زیادی ایجاد کنید مثلا چمن زنی کنید، از دریل استفاده کنید، یا تمرین موسیقی بکنید بسیار بد نام خواهید شد. فقط یک استثنا برای این موضوع وجود دارد: سر و صدای کودکان کاملا از نظر اجتماعی پذیرفته شده است.

فرهنگ آلمان


ملاقات سر زده در فرهنگ آلمان

به هیچ وجه نباید بدون اطلاع قبلی به منزل یک آلمانی بروید، مگر اینکه میخواهید به آنها اطلاع بدهید که خانه شان در حال آتش گرفتن است. آلمانی ها دوست دارند که هم از نظر فیزیکی و هم از نظر ذهنی آمادگی قبلی داشته باشند. از اینکه همه چیز مرتب و دقیق و برنامه ریزی شده باشد لذت می برند. برای اینکه کسی به خانه آلمانی ها برود، خانه باید کاملا تمیز و آماده باشد و همه تدارکات دیده شده باشد، قهوه و کیک آماده باشد و خانه به هم ریخته نباشد.

عبور از چراغ قرمز در فرهنگ آلمان

حتی اگر هیچ کاری در خیابان نیست و اصلا مهم نیست چقدر طول بکشد بهتر است زمانی که چراغ سیگنال مربوط به عابر پیاده قرمز است بایستید و صبر کنید، مخصوصا در صورتی که پدر یا مادری به همراه فرزندانش در نزدیکی حضور دارند. در صورتی که شما رفتاری بدی در برابر فرزندانشان نشان دهید و الگو سازی بدی بکنید برخورد بسیار شدیدی با شما خواهند کرد. این کار همچنین خلاف قانون نیز هست. مطمئن باشید که همیشه یک نفر در محل چراغ ایستاده است که کار خلاف شما را گزارش کند.

تماس تلفنی دیر وقت در فرهنگ آلمان

تماس گرفتن بعد از ساعت 8 عصر، ایجاد مزاحمت برای روتین بسیار دقیق برنامه ریزی شده آلمانی ها به حساب می آید. برای بسیاری از آلمانی ها این روتین هنوز هم بر سه ستون شام، مبل و صفحه تلویزیون استوار است. بدترین زمان ممکن برای تماس گرفتن بین ساعت 6 تا 7 عصر روز شنبه است که اخبار ورزشی اصلی آلمان در حال پخش شدن است. یا بین ساعت 8:15 تا 9:45 روز یکشنبه که صحنه جرم جدیدی پخش می شود.

بی توجهی به قوانین تفکیک زباله

قوانین جدا سازی و تفکیک زباله در آلمان حتی از قوانین مذهبی نیز سختگیرانه تر است. وای بر کسی که زباله کاغذی را در سطل مربوط به زباله های ارگانیک بریزد. چندین صفحه دستورالعمل مختلف وجود دارد که مشخص می کند که کدام زباله باید در کدام سطل، کیسه یا ظرف قرار داده شود. البته این سخت گیری نتیجه بسیار خوبی هم داشته است. در حال حاضر آلمان رتبه اول در بازیافت را در دنیا دارد.

بالا بردن لیون بدون برقراری تماس چشمی در فرهنگ آلمان

در برخی کشورها می توانید کلمه سلامتی را در زمان خوردن نوشیدنی بگویید و لیوانتان را بالا ببرید اما در آلمان این چنین نیست. در آلمان باید چشم فرد مقابل را نگاه کنید وگرنه بدشانسی خواهید داشت. همچنین دست به سینه بودن در زمان نوشیدن نشانه بد یمنی است. این موضوع حتی در فضاهای تجاری هم پذیرفته شده است.

پارک کردن روی مسیر دوچرخه در فرهنگ آلمان

ممکن است آلمان سرزمین اتوموبیل ها باشد ولی دوچرخه سوارها در حال فتح شهرهای آلمان هستند. راننده هایی که روی مسیر دوچرخه پارک می کنند باید منتظر خراش روی بدنه ماشین خودشان باشند. همچنین پیاده هایی که در مسیر دوچرخه می ایستند نیز باید انتظار شنیدن توهین های بدی را داشته باشند. 

فرهنگ ماشین آلمانی


پرسیدن احوال دیگران در فرهنگ آلمان

صحبت های معمول و گفتگوهای کوتاه در فرهنگ آلمانی بی معنا هستند. در آلمان مستقیما باید برید سراغ اصل مطلب. سوالاتی درباره احوال افراد که برای مثال در آمریکا یا ایران ادب را نشان می دهند، توسط آلمانی ها به منظور فرصتی برای صحبت های رک و پوست کنده به حساب می آید. صحبت درباره مشکلات فرزندانشان در مدرسه، بیماری پدر همسرشان یا مشکلات موجود در دنیا. پس در صورتی که میخواهید از کسی احوالش را بپرسید مطمئن شوید که زمان کافی برای گوش دادن به حرف های آنها دارید. 

این مقاله به کوشش استاد جعفری و دیگر اعضای سازمان مهاجرتی راز تهیه و منتشر شده است. تک تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هرچند کوچک در آگاه سازی شما عزیزان داشته باشیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

کارهایی که در فرهنگ آلمانی نامناسب هستند کارهایی که در فرهنگ آلمانی نامناسب هستند
میانگین امتیاز 3 /5 از 5 کاربر

نویسنده

حمیدرضا جعفری

حمیدرضا جعفری

کارشناس ارشد الکترونیک قدرت، علاقه مند به تکنولوژی و زبان انگلیسی، مدیر کلاسهای آموزش آنلاین زبان هلدینگ راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان